بازیگر و صداپیشه شخصیت Bayek ابتدا نمی دانسته که برای Assassin’s Creed Origins تست بازیگری می دهد

ساخت وبلاگ

شاید گمان می کنید شرکتی به مانند یوبی سافت برای استخدام هنرپیشه و افراد مورد نظر خود برای ساخت عناوینی به مانند Assassin’s Creed Origins، به صورت آشکارا این کار را انجام داده و به افراد مد نظر خود می گوید” بیایید برای نسخه جدید Assassin’s Creed تست بازیگری دهید”. خیر این طور نیست، کما اینکه بازیگر و صداپیشه شخصیت Bayek در ابتدا فکر می کرده برای یک سریال تلویزیونی کارتونی تست بازیگری می دهد. در جریان مراسم جوایز فیلم بفتا که در شهر لندن برگزار شد، آقای ابوبکر سلیم، بازیگر و صداپیشه بریتانیایی شخصیت Bayek، در عنوان Assassin’s Creed Origins در رابطه با این موضوع که چگونه این کار را پذیرفته و در ابتدا نمی دانسته که قرار است برای ایفای نقش در این بازی تست بازیگری بدهد، توضیحاتی داده است که با هم بر آن ها مروری خواهیم داشت: هنگامی که من برای تست بازیگری مراجعه کردم، به من گفته شد که کار پیش رو یک سریال تلویزیونی کارتونی و نیازمند ضبط حرکات با فناوری Motion-Capture است؛ به نظرم بسیار جالب بود. من وارد استودیو شدم و برای چند شخصیت مختلف تست دادم و مدتی بعد آن ها به من گفتند پروژه ای که روی آن کار می کنیم نسخه جدید Assassin’s Creed است. درست یادم می آید بسیار وحشت زده شدم و با خودم فکر کردم اینجا چه خبر است؟ کار ما دو قسمت بود و بین آن ها استراحت کوتاهی داشتم که در این هنگام مدام در این فکر بودم و با خود زمزمه می کردم که این Assassin’s Creed است، این Assassin’s Creed است. به بیرون رفتم، عقلم را از دست داده بودم زیرا رویای من به حقیقت پیوسته بود. ابوبکر سلیم به خوبی با سری بازی های Assassin’s Creed آشنایی دارد زیرا وی تمامی نسخه های پیشین این فرانچایز را تجربه کرده و یکی از دلایلی که وی بسیار هیجان زده شد این بود که قرار است در نقش Bayek و یکی دیگر از شخصیت های تاریخی این عنوان نظیر Altair و Ezio Auditore ایفای نقش کند: بسیار دیوانه کننده است زیرا آن ها شخصیت های بزرگ و نمادین Assassin’s Creed هستند و من به خوبی به یاد می آورم زمانی که بارها با این شخصیت ها بازی کرده و ایده های داستانی آن ها در بازی های ویدیویی به نوعی من را مجذوب خود کرد. هنگامی که به من پیشنهاد ایفای نقش را داده اند، نمی دانستم چگونه باید وارد دنیای عظیمی شوم که به خوبی ساخته و پرداخته شده است و اینکه چگونه این کار را به نحو احسنت انجام دهم. اگرچه ابوبکر سلیم بازیگر جوانی است اما در سریال های مختلف تلویزیونی به مانند سریال محبوب ۲۴: Live Another Day و Jamestown به ایفای نقش پرداخته است اما عنوان Assassin’s Creed Origins، اولین تجربه بازیگری او در دنیای بازی های ویدیویی است که به گفته وی آخرین آن نیز نخواهد بود. وی اولین تجربه خود از فناوری Motion Capture و همچنین صداپیشگی را این گونه توصیف می کند: حس آزادی عمل بیشتری داشت، در تئاتر شما بر روی استیج حضور دارید و تماشاگران هم درست در مقابل شما هستند که اصلا اجازه اشتباه ندارید و محدودیت های خاصی وجود دارد. در فیلم های سینمایی این گونه نیست و دوربین فیلم برداری حرکات شما را ظبظ کرده و در نهایت فیلم را به گونه ای می سازند که مخاطب فکر کند شما واقعا در آن مکان حضور دارید. اما Motion Capture با همه این ها متفاوت است. شما لباس مخصوصی را به تن کرده که بسیار هم جذاب است(می خندد)، کلاه بزرگی را بر سر خود می گذارید، دوربین روی صورت شما و نورپردازی همه و همه من را از آن چه که تا به حال به آن عادت کرده بودم رها ساخت و احساس آزادی عمل بیشتری داشتم. احساس کردم دوباره به دوران کودکی بازگشته ام و بچه بازیگوش و کوچکی هستم که به جای شمشیر واقعی(که معمولا در اختیار بازیگر ها قرار نمی دهند) به من یک چوب و یک عدد توپ داده تا با آن بازی کنم و جالب اینکه از درب سطل آشغال به عنوان سپر استفاده می کردم و در این حین با خودم فکر می کردم که در دوران کودکی هنگام بازی کردن همیشه این کار را می کردم و دقیقا به خاطر همین بازیگر شدم. دیگر لازم نیست نگران باشید که دوربین چه زمانی و در کدام سمت حرکت می کند زیرا وقتی که وارد اتاق ویرایش می شوید، مشاهده می کنید که تمام اتاق مجهز به دوربین است. پس شما همراه با دیگر هنرپیشه ها فقط به ایفای نقش پرداخته و لازم نیست نگران سِت های مختلف فیلم برداری، نورپردازی و هر چیز دیگری باشید؛ همه چیز در آن اتاق مهیاست و این بسیار سرگرم کننده است. وقتی که از وی در رتباط با لهجه عجیب و غریب شخصیت Bayek و اینکه این این لهجه در صداگذاری شخصیت اصلی بازی چگونه به دست آمد سوال شد وی در رابطه با صدای شخصیت Bayek و انتخاب صدای گرفته برای این شخصیت که امروزه برای بسیاری از شخصیت های اصلی بازی های ویدیویی نیز مرسوم شده است توضیح داد: ما در ساخت دنیای بازی تلاش بسیاری کردیم اما متاسفانه به لهجه های باستانی مصر و گویش های آن دسترسی نداشتیم و این طور نیست که به مانند یک موسیقی خاص، بتوانید آن را در اینترنت یا هرجای دیگری پیدا کنید. بنابراین به اجبار باید تلاش می کردیم تا لهجه ای را درست کنیم که هم برای مخاطب قابل فهم بوده و هم اینکه مشابه آن چه ما امروزه صحبت می کنیم نیز نباشد. افراد زیادی در تیم ما مشغول کار بوده اند و وقتی که کار شروع شد، یکسری قوانین خاصی تعریف کردیم. به طور مثال آن ها متوجه شده اند که من نمی توانم صدای r را به درستی تلفظ کنم پس به من گفتند که چون یک مصری قدیمی هستی صدای r را تلفظ نکن. اگرچه به نظر شاید مصری های باستان و نوبی ها می توانستند…. ، این یک فرایند خلاقانه بود. متن دیالوگ های عنوان Assassin’s Creed Origins دارای واژه هایی به زبان مصر باستان می باشد که یوبی سافت این ایده را بیشتر به دلیل متنوع شدن دیالوگ های بازی اجرا کرده و ظاهرا برخی از این واژه ها با سلیم بسیار عجین شده اند به طوری که وی می تواند به زبان مصری قسم بخورد: کلمه ای هست که Bayek آن را در بازی بسیار به کار می برد که کلمه خوبی نیست. نمیتوانم آن را بگویم و به شخصه بارها این کلمه را به زبان آوردم ولی چون به زبان مصری است و کسی متوجه آن نمی شود پس ایرادی ندارد. عنوان Assassin’s Creed Origins در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷(جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶) برای کنسول های اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی در دسترس خواهد بود.

ایمانی...
ما را در سایت ایمانی دنبال می کنید

برچسب : بازیگر,صداپیشه,شخصیت,ابتدا,دانسته,بازیگری, نویسنده : کاوه محمدزادگان imancell بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 9 مهر 1396 ساعت: 2:44